Week 4 van 9 april tot 15 april

Geplaatst: 16 april 2018 in Uncategorized

Maandag: Hele moeien benen  extra rustdag ingepland.
Dinsdag: Wilde ik een rondje van 12,5 km gaan doen het ging niet, toch maar aan mijn lichaam geluisterd en een rondje gewandeld van ongeveer 8 km.
Woensdag: Rustdag.
Donderdag: Met de lange vingers een duurloop gedaan van 14 km in 1:19:44 met een gemiddeld tempo van 5:43 de km en een gemiddelde hartslag van 142.
Vrijdag: Rustdag
Zaterdag: Lange duurloop samen met Michel lekker rustig tempo 28,5 km in 3:02:23 en een gemiddeld tempo van 6:27 de km en een gemiddelde hartslag van 137 dik tevreden over deze lange duurloop.
Zondag: Rustdag en de derby NAC – Willem2 we konden weer geen 3 punten bijschrijven omdat de kruiken er feller op zaten als onze jongens.
Volgende week proberen weer wat meer kilometers te maken.

Week 3 van 2 april tot 9 april:

Geplaatst: 9 april 2018 in Uncategorized

 

Maandag:  2e paasdag rond 9 uur vertrokken voor een duurloopje van 12,5km, lekker op een rustig tempo van rond de 6 min de km, na 10 km bleek het zo lekker te gaan dat ik het rondje uitgebreid hebt naar 16 km. Lekker gelopen en na 1 uur en 33 minuten waren we weer thuis.
Kreeg net een sms van Hans om volgende week in Galder te gaan zwemmen lijkt mij nog wat vroeg.
Dinsdag: Rondje van 16 km gelopen, iets rustiger dan gisteren, het dreigde heel onderweg te gaan regen maar het bleef droog. Lekker gelopen Langzaam maar zeker worden de km’s opgevoerd.
Woensdag: Rustdag
Donderdag: Vandaag het appartement geboekt voor de bergmarathon van Monschau Gästehaus Zum Stehling. We gaan er in ieder geval met 2 lopers naartoe Hans voor de 56 km en ik voor de marathon, de vrouwen gaan deze keer ook mee. Er is nog 1 slaapkamer vrij wie weet. Vanavond een rustig rondje van 11km door het Rucphense bos gelopen met Michel ging lekker.
Vrijdag: Rustdag.
Zaterdag: Samen met Michel een lange duurloop gedaan, we zijn eerst vanuit Rucphen naar de Panhoef gelopen, hier kwamen we Jan Muller tegen en die zei dat hij ook wel zin had om in Monschau de lange afstand te lopen, nadat we een ronden in de Panhoef hadden gelopen zijn we overgestoken naar de Moerse bossen en langs de Witte Moeren zijn we naar Schijf gelopen. Vanuit Schijf zijn we langs de rand van de Rucphense Heide terug naar Rucphen gelopen. Hier kwamen we weer aan naar 2 uur en 47 min, het bleek dat we er toen 26 km op hadden zitten. Hiernaar hebben we nog een lekker bakske koffie op in de zon.
Zondag: Geen tijd om te trainen omdat we bij Mark zijn winkel (Gall en Gall) moesten strippen om 10 uur zijn we hieraan begonnen nadat we eerst koffie met worstenbrood ophadden. We waren met 8 man en 1 vrouw allemaal NAC-supporters, dus naar 4 uurtjes slopen was de tent helemaal gestript.

Deze week lekker getraind 69 km loop kilometers als ik hierbij nog 1 uurtje kan gaan zwemmen en zondags een paar uurtjes fietsen moet het goedkomen.

1 ste week toch wat hard van stapel gegaan, was maandag nog heel moe dus maar een rustdag gepland ipv te gaan zwemmen.
Dinsdag: 8 km gelopen op een rustig tempo, ik had last van buikkramp.
Donderdag: 13, 5 km met de lange vingers we waren bijna compleet alleen Peerke belde af op het laatste moment omdat hij in de file stond lekker gelopen en flink bij gepraat.
Zaterdag: 26 km de wekelijkse lange duurloop, we waren met drieën, Michel, Robke en ikzelf. Michel had een offday maar hij heeft het wel volgehouden tot de 25 km, bij mij was de pijp leeg bij km 23 hebt ze toen laten gaan. Daarna 1 minuut wandelen 5 minuten lopen na 26 km de boys weer bijgehaald. Die waren na 25 km gaan wandelen. Toch wel tevreden als je in ogenschouw neemt dat ik 1 km minder gelopen hebt dan vorige week zaterdag maar wel 20 min sneller. Zondag rustdag en gaan we met de familie brunche bij schoonzusje.

Nog 11 weken voordat de Marathon van start gaat, dus het wordt tijd om de trainingen wat serieuzer aan te gaan pakken. De langste duurloop tot nu toe is 23 km geweest en maximaal 3 trainingen per week meestal waren dit er maar 2 of 1.
Dus vanaf maandag gaat het roer om we gaan meer trainen.
Week 1 van 19 maart tot 25 maart:
Maandag: Wisten zwemmen met Hans en Marcel, dit was een jaar geleden dan valt het
toch tegen. Toch nog 45 min volgehouden.
Dinsdag: 12,5 km gelopen, was wel benieuwd welk tempo ik aan kon houden. Het viel
niet tegen 5:23 de km.
Woensdag: rustdag wel spierpijn :-).
Donderdag: 13 km dit ging in een iets rustiger en ontspannen tempo van 5:45 de km.
Vrijdag: rustdag
Zaterdag: gewandeld ongeveer 10km, want de spieren voelde stijf.
Zondag: Mijn lange duurloop gedaan van 27 km de eerste 2 uur gingen lekker, het derde
uur 4 keer 3 minuten gewandeld. Het tempo lag op 6:42 en de gemiddelde
hartslag op 130.

Ik ben wel tevreden over deze week alleen nu de km’s uit gaan breiden.

 

Nieuwe uitdagingen

Geplaatst: 23 maart 2018 in Uncategorized

We zijn weer bezig met de nieuwe plannen van het jaar 2018.
Wist eerst niet goed wat voor uitdagingen we dit jaar aan zouden gaan, maar ik heb tot nu toe een paar dingen op het verlanglijstje staan. Als de lange trainingen goed gaan de Brabantse wal marathon debrabantsewalmarathon.nl op 3 juni 2018.
Daarna de Monchau marathon www.monschau-marathon.de op 12 augustus 2018 (dit is een bergmarathon).
En de nieuwe Trail de De Brabantse Wal Trail  www.debrabantsewaltrail.nl deze is op 10 november 2018 en dan zou ik de 50 km willen doen, dit onder voorbehoud dat we geen blessures oploopt.

Diegene die mij kennen weten dat ik een tikkeltje te zwaar bent. ik ben al vanaf 106 kg terug gegaan naar de 98 kg maar ik zou er graag voor de brabantse wal marathon nog een kilo of 8 af willen hebben. De voornemens zijn er nu de uitvoering nog.

Het hoofddoel voor 2016

Geplaatst: 26 januari 2016 in Uncategorized

Nadat ik een mailtje kreeg van mijn vriend en sportmaat Hans om de Zugspitze trail te gaan doen was ik eigenlijk verkocht. Ik vond de 100 km die Hans ging doen toch nog te ver voor mij. Daarom heb ik me besloten om in te schrijven voor de 60 km. Het inschrijfgeld is betaald en ik heb ook al een bevestiging gehad dat de betaling binnen is.

http://www.zugspitz-ultratrail.com/

Dit weekend is de Duathlon van Etten leur waar ik als vrijwilliger aan mee helpt en de week daarna is het carnaval waaraan we mee doen met een mooie wagen. Daarna kan het serieuze trainen weer beginnen.

http://www.crossduathlonettenleur.nl

Vrijdagavond zijn we gezellig uit gaan eten met de loopgroep de lange vingers dit was heel lekker en heel gezellig, na 1 voorgerecht 3 hoofdgerechten en 1 nagerecht zijn we met een volle buik weer naar huis gegaan. Met Hans half en half afgesproken om zaterdagochtend een langzame duurloop te doen. Rond halfacht vertrokken. Bij het gemeentehuis van Rucphen kwam ik Hans tegen en zijn we richting de Panhoef vertrokken. Hans had een nieuw landweggetje ontdekt die ik nog niet kende, nadat we een rondje op de Panhoef gelopen te hebben zijn we overgestoken naar de paters van Zundert. We hadden er toen 2 uur gelopen en ik besloot toen om terug naar huis te gaan aangezien dat ook nog 1 uur lopen was. Na 2:59 was ik weer thuis en had ik mijn doel gehaald om ongeveer 3 uur te lopen. Toen ik op mijn GPS keek zag ik dat 25 km gelopen had en dat is nu nog genoeg, na carnaval gaan we weer aan een schema beginnen.

Het nieuwe jaar met nieuwe doelen.

Geplaatst: 22 december 2015 in Uncategorized

Nog 9 dagen en dan is 2015 weer voorbij. Dit jaar is sportief gezien misschien niet mijn beste jaar wat ik gehad hebt, maar interessant was het wel.Ten eerste werd ik door Hans gevraagd  om als begeleiding mee te gaan naar de Celtman als begeleidings- team. Dit houdt in hem met de wissels helpen met omkleden, zorgen dat hij genoeg eten en drinken kreeg onder het fietsen en de laatste 24 km meelopen in het gebergte. Het werd een trip om nooit te vergeten, wat een mooi land is Schotland toch.

http://cxtri.com/

De rest van het jaar getraind met de jongens Michel, Peerke, Robke en Hans om in oktober de Beartrail te kunnen doen. Helaas heb ik door een blessure aan mijn peesplaat niet kunnen trainen zoals ik wilde en merkte ik met de Beartrail dat ik helaas te weinig getraind had, maar het was wel een ervaring die ik ook niet zou willen missen.

Het belangrijkste voor mij is om dit jaar blessure vrij door te komen. Ik vind trailrunning wel een hele leuke uitdaging en ik wil me hierin toch wat meer gaan verdiepen. Een echte planning heb ik nog niet gemaakt maar dat er een paar trail runs in voorkomen is wel te verwachten. Ik wil het nieuwe jaar in ieder geval met een trainingsschema starten dat ik eind april een 60 km wedstrijd kan lopen als alles goed gaat. in ieder geval wil ik 5 juni meedoen aan de Brabantse wal Marathon. 22 januari komen we bij elkaar om te bespreken wat de doelen voor dit jaar zijn. Dus dat wachten we maar even af.

Ik wil hierbij iedereen fijne feestdagen wensen en een goed uiteinde en een sportief 2016.

http://www.debrabantsewalmarathon.nl

Beartrail 2015

Geplaatst: 25 november 2015 in Uncategorized

Nadat, ik Michel en Robke vrijdagavond om 7 uur opgehaald had vertrokken we naar de Voerstreek om daar te overnachten in een leuk hotel. Na een voorspoedig reis kwamen we hier 0m 9 uur aan. Nadat we eerst ingecheckt hebben en onze spullen naar de kamer gebracht hadden, zijn we daarna nog een biertje gaan drinken en om 10 uur hebben we ons bedje opgezocht. De wekkers werden ingesteld om 7 uur, want we konden om kwart voor acht ontbijten. Na een goede nachtrust zijn we om 7 uur opgestaan, we hebben ons eigen opgefrist en hebben onze spullen in onze rugzak gedaan. Nadat we hier mee klaar waren zijn we gaan ontbijten.
Dit was een heel goed ontbijt maar we moesten wel een beetje opschieten want om 9 uur zouden Hans, Jan en Misja starten voor de 57 km.

We waren om kwart voor 9 bij de start en hebben toen nog even met Hans, Jan en Misja gepraat en ze veel succes gewenst met de trail. Nadat ze vertrokken waren hebben we de spullen uit de auto gepakt en zijn we naar de kleedlokalen gegaan om ons om te kleden. Na de laatste sanitaire stop zijn we om kwart voor 10 achteraan in het startvak gaan staan.

Om 10 uur gingen we van start voor onze 1ste echte trail. We hadden afgesproken dat iedereen op zijn eigen tempo zou lopen. Na ongeveer 3 km lag in een beklimming het tempo voor mij iets te hoog en zei dat ze in hun eigen tempo verder moesten gaan. Ik ben toen iets langzamer gan lopen en ben wat meer van de mooie natuur gaan genieten. Als er een heuvel kwam wandelde ik naar boven en als het mogelijk was rende ik naar beneden. Na 12 km hadden we de eerste verzorgingspost, ik ben hier doorgelopen omdat ik nog genoeg drinken en voedsel bij me had.
Het viel tot nu toe allemaal nog best mee, na 15km moesten de lopers die voor de 19 km gingen afbuigen en de rest ging rechtdoor. De volgende verzorgingspost kwam na 24 km, hier was ik sneller dan ik verwacht had.
Hier heb ik wat water gedronken en wat chocolade gegeten. Hierna kwam het steilste stuk van de hele route hier viel bijna al niet tegenop te wandelen laat staan rennen. Bij het 27km was weer een splitsing de 56 km runners gingen rechtsaf en de 39 km runners linksaf, hier begon ik toch al wat vermoeidheid verschijnselen te krijgen doordat ik te weinig getraind had. Na ongeveer 30 km was de pijp helemaal leeg en dan blijkt 9 km nog best ver te zijn, dit stuk meer gewandeld dan gerent maar het einde kwam in zicht. Bij de finish stond Hans en Jan te wachten, Michel en Robke ware de auto alvast dichterbij aan het parkeren. Toen ik finishte zei ik nooit meer maar daar ben ik al wel van terug gekomen. Het is toch leuk om te doen.
Nadat we ons opgefrist hebben zijn we nog wat gaan drinken en na een paar consumpties zijn we terug naar huis gegaan. Het was een leuke en leerzame ervaring maar het is wel wat zwaarder dan gewoon over de weg te rennen. Volgende keer minimaal 4 keer p/w trainen dan komt alles wel goed.

Voorbereiding Beartrail 2015

Geplaatst: 10 oktober 2015 in Uncategorized

Nadat we dit jaar de lange looptrainingen merendeel in het bos afwerkte, besloten Hans en ik ons eigen in te schrijven voor een trailrun. Omdat we toch niet te ver van huis wilde gaan doen kwamen we uit bij de Beartrail in de Voerstreek in België.
Hans  heeft zich ingeschreven voor de 56 km en ik voor de 37km.
Nadat we dit bij de volgende lange duurloop verder besproken hadden vonden Michel en Robke het ook een goed idee om zich in te schrijven voor de 37 km. Deze wedstrijd zou pas 24 oktober zijn dus we hadden nog tijd genoeg om naar deze wedstrijd toe te trainen.
In juli raakte ik geblesseerd aan de onderkant van mijn hiel, ik dacht gelijk dat dit weer Hielspoor was en maakte gelijk een afspraak met de fysio om een behandeling te starten. De diagnose van de fysiotherapeut was anders dan ik verwacht had. Het ging niet om hielspoor maar een ontsteking aan de aanhechting van mijn hiel naar de hielplaat. Met massage heeft ze dit proberen weg te werken. Dit ging goed totdat ongeveer 70% van de pijn weg was. Maar als ik mijn lange duurloop langer dan 2 uur duurde kreeg ik weer veel te veel last van de blessure. Toen in overleg maar besloten dat ik maar 2 keer per week zou trainen, een duurloop van 2 uur en langer als dit ging en donderdag tussen de 10 en 15 km en de rest maar rust houden.

De wedstrijd kwam steeds dichterbij en aangezien ik er wel veel zin in had toch maar met de blessure mee te doen en maar kijken hoelang ik het zou volhouden.

Rustige trainingsweek

Geplaatst: 28 april 2014 in Uncategorized

deze week heel rustig aan gedaan, dinsdag en woensdag rust, donderdag met Peerke en Robke wisten lopen, eerste 6 km met een gemiddelde van 5;30, daarna 2 min gewandeld en daarna mocht Robke het tempo bepalen voor 5 min. In die 5 min liepen we ongeveer 1200 m en daarna 3 min gewandeld toen was ik aan de beurt om het tempo aan te geven, ik liep ongeveer 1km op 5 min, daarna weer 3 min gewandeld en toen mocht Peerke het tempo bepalen voor 5 min, de eerste 3 min gingen in een tempo van 12 km per uur daarna ging hij iedere minuut nog iets harder. Daarna rustig nog 2 km uitgelopen en bij Peerke thuis van een bakkie genoten. Vrijdag rust gehouden en zaterdag met Michel gaan fietsen, het was goed weer alleen stond er best wat wind, Michel is de eerste 75 km meegereden en is toen terug naar huis gegaan, ik heb er toen nog 1 rondje aangeplakt en had 109,6 km op de teller staan toen ik thuis kwam naar 4 uur en 20 min. Zondag de jaarlijkste zwemloop van de WBTV, hier een paar uurtjes wisten helpen en daarna naar NAC, dus van trainen is vandaag niets gekomen. Deze week die nu komt zullen we weer eens een paar trainings uren meer gaan maken.