Week 4 van 9 april tot 15 april

Geplaatst: 16 april 2018 in Uncategorized

Maandag: Hele moeien benen  extra rustdag ingepland.
Dinsdag: Wilde ik een rondje van 12,5 km gaan doen het ging niet, toch maar aan mijn lichaam geluisterd en een rondje gewandeld van ongeveer 8 km.
Woensdag: Rustdag.
Donderdag: Met de lange vingers een duurloop gedaan van 14 km in 1:19:44 met een gemiddeld tempo van 5:43 de km en een gemiddelde hartslag van 142.
Vrijdag: Rustdag
Zaterdag: Lange duurloop samen met Michel lekker rustig tempo 28,5 km in 3:02:23 en een gemiddeld tempo van 6:27 de km en een gemiddelde hartslag van 137 dik tevreden over deze lange duurloop.
Zondag: Rustdag en de derby NAC – Willem2 we konden weer geen 3 punten bijschrijven omdat de kruiken er feller op zaten als onze jongens.
Volgende week proberen weer wat meer kilometers te maken.

Advertenties

Week 3 van 2 april tot 9 april:

Geplaatst: 9 april 2018 in Uncategorized

 

Maandag:  2e paasdag rond 9 uur vertrokken voor een duurloopje van 12,5km, lekker op een rustig tempo van rond de 6 min de km, na 10 km bleek het zo lekker te gaan dat ik het rondje uitgebreid hebt naar 16 km. Lekker gelopen en na 1 uur en 33 minuten waren we weer thuis.
Kreeg net een sms van Hans om volgende week in Galder te gaan zwemmen lijkt mij nog wat vroeg.
Dinsdag: Rondje van 16 km gelopen, iets rustiger dan gisteren, het dreigde heel onderweg te gaan regen maar het bleef droog. Lekker gelopen Langzaam maar zeker worden de km’s opgevoerd.
Woensdag: Rustdag
Donderdag: Vandaag het appartement geboekt voor de bergmarathon van Monschau Gästehaus Zum Stehling. We gaan er in ieder geval met 2 lopers naartoe Hans voor de 56 km en ik voor de marathon, de vrouwen gaan deze keer ook mee. Er is nog 1 slaapkamer vrij wie weet. Vanavond een rustig rondje van 11km door het Rucphense bos gelopen met Michel ging lekker.
Vrijdag: Rustdag.
Zaterdag: Samen met Michel een lange duurloop gedaan, we zijn eerst vanuit Rucphen naar de Panhoef gelopen, hier kwamen we Jan Muller tegen en die zei dat hij ook wel zin had om in Monschau de lange afstand te lopen, nadat we een ronden in de Panhoef hadden gelopen zijn we overgestoken naar de Moerse bossen en langs de Witte Moeren zijn we naar Schijf gelopen. Vanuit Schijf zijn we langs de rand van de Rucphense Heide terug naar Rucphen gelopen. Hier kwamen we weer aan naar 2 uur en 47 min, het bleek dat we er toen 26 km op hadden zitten. Hiernaar hebben we nog een lekker bakske koffie op in de zon.
Zondag: Geen tijd om te trainen omdat we bij Mark zijn winkel (Gall en Gall) moesten strippen om 10 uur zijn we hieraan begonnen nadat we eerst koffie met worstenbrood ophadden. We waren met 8 man en 1 vrouw allemaal NAC-supporters, dus naar 4 uurtjes slopen was de tent helemaal gestript.

Deze week lekker getraind 69 km loop kilometers als ik hierbij nog 1 uurtje kan gaan zwemmen en zondags een paar uurtjes fietsen moet het goedkomen.

1 ste week toch wat hard van stapel gegaan, was maandag nog heel moe dus maar een rustdag gepland ipv te gaan zwemmen.
Dinsdag: 8 km gelopen op een rustig tempo, ik had last van buikkramp.
Donderdag: 13, 5 km met de lange vingers we waren bijna compleet alleen Peerke belde af op het laatste moment omdat hij in de file stond lekker gelopen en flink bij gepraat.
Zaterdag: 26 km de wekelijkse lange duurloop, we waren met drieën, Michel, Robke en ikzelf. Michel had een offday maar hij heeft het wel volgehouden tot de 25 km, bij mij was de pijp leeg bij km 23 hebt ze toen laten gaan. Daarna 1 minuut wandelen 5 minuten lopen na 26 km de boys weer bijgehaald. Die waren na 25 km gaan wandelen. Toch wel tevreden als je in ogenschouw neemt dat ik 1 km minder gelopen hebt dan vorige week zaterdag maar wel 20 min sneller. Zondag rustdag en gaan we met de familie brunche bij schoonzusje.

Nog 11 weken voordat de Marathon van start gaat, dus het wordt tijd om de trainingen wat serieuzer aan te gaan pakken. De langste duurloop tot nu toe is 23 km geweest en maximaal 3 trainingen per week meestal waren dit er maar 2 of 1.
Dus vanaf maandag gaat het roer om we gaan meer trainen.
Week 1 van 19 maart tot 25 maart:
Maandag: Wisten zwemmen met Hans en Marcel, dit was een jaar geleden dan valt het
toch tegen. Toch nog 45 min volgehouden.
Dinsdag: 12,5 km gelopen, was wel benieuwd welk tempo ik aan kon houden. Het viel
niet tegen 5:23 de km.
Woensdag: rustdag wel spierpijn :-).
Donderdag: 13 km dit ging in een iets rustiger en ontspannen tempo van 5:45 de km.
Vrijdag: rustdag
Zaterdag: gewandeld ongeveer 10km, want de spieren voelde stijf.
Zondag: Mijn lange duurloop gedaan van 27 km de eerste 2 uur gingen lekker, het derde
uur 4 keer 3 minuten gewandeld. Het tempo lag op 6:42 en de gemiddelde
hartslag op 130.

Ik ben wel tevreden over deze week alleen nu de km’s uit gaan breiden.

 

Nieuwe uitdagingen

Geplaatst: 23 maart 2018 in Uncategorized

We zijn weer bezig met de nieuwe plannen van het jaar 2018.
Wist eerst niet goed wat voor uitdagingen we dit jaar aan zouden gaan, maar ik heb tot nu toe een paar dingen op het verlanglijstje staan. Als de lange trainingen goed gaan de Brabantse wal marathon debrabantsewalmarathon.nl op 3 juni 2018.
Daarna de Monchau marathon www.monschau-marathon.de op 12 augustus 2018 (dit is een bergmarathon).
En de nieuwe Trail de De Brabantse Wal Trail  www.debrabantsewaltrail.nl deze is op 10 november 2018 en dan zou ik de 50 km willen doen, dit onder voorbehoud dat we geen blessures oploopt.

Diegene die mij kennen weten dat ik een tikkeltje te zwaar bent. ik ben al vanaf 106 kg terug gegaan naar de 98 kg maar ik zou er graag voor de brabantse wal marathon nog een kilo of 8 af willen hebben. De voornemens zijn er nu de uitvoering nog.

Het hoofddoel voor 2016

Geplaatst: 26 januari 2016 in Uncategorized

Nadat ik een mailtje kreeg van mijn vriend en sportmaat Hans om de Zugspitze trail te gaan doen was ik eigenlijk verkocht. Ik vond de 100 km die Hans ging doen toch nog te ver voor mij. Daarom heb ik me besloten om in te schrijven voor de 60 km. Het inschrijfgeld is betaald en ik heb ook al een bevestiging gehad dat de betaling binnen is.

http://www.zugspitz-ultratrail.com/

Dit weekend is de Duathlon van Etten leur waar ik als vrijwilliger aan mee helpt en de week daarna is het carnaval waaraan we mee doen met een mooie wagen. Daarna kan het serieuze trainen weer beginnen.

http://www.crossduathlonettenleur.nl

Vrijdagavond zijn we gezellig uit gaan eten met de loopgroep de lange vingers dit was heel lekker en heel gezellig, na 1 voorgerecht 3 hoofdgerechten en 1 nagerecht zijn we met een volle buik weer naar huis gegaan. Met Hans half en half afgesproken om zaterdagochtend een langzame duurloop te doen. Rond halfacht vertrokken. Bij het gemeentehuis van Rucphen kwam ik Hans tegen en zijn we richting de Panhoef vertrokken. Hans had een nieuw landweggetje ontdekt die ik nog niet kende, nadat we een rondje op de Panhoef gelopen te hebben zijn we overgestoken naar de paters van Zundert. We hadden er toen 2 uur gelopen en ik besloot toen om terug naar huis te gaan aangezien dat ook nog 1 uur lopen was. Na 2:59 was ik weer thuis en had ik mijn doel gehaald om ongeveer 3 uur te lopen. Toen ik op mijn GPS keek zag ik dat 25 km gelopen had en dat is nu nog genoeg, na carnaval gaan we weer aan een schema beginnen.

Het nieuwe jaar met nieuwe doelen.

Geplaatst: 22 december 2015 in Uncategorized

Nog 9 dagen en dan is 2015 weer voorbij. Dit jaar is sportief gezien misschien niet mijn beste jaar wat ik gehad hebt, maar interessant was het wel.Ten eerste werd ik door Hans gevraagd  om als begeleiding mee te gaan naar de Celtman als begeleidings- team. Dit houdt in hem met de wissels helpen met omkleden, zorgen dat hij genoeg eten en drinken kreeg onder het fietsen en de laatste 24 km meelopen in het gebergte. Het werd een trip om nooit te vergeten, wat een mooi land is Schotland toch.

http://cxtri.com/

De rest van het jaar getraind met de jongens Michel, Peerke, Robke en Hans om in oktober de Beartrail te kunnen doen. Helaas heb ik door een blessure aan mijn peesplaat niet kunnen trainen zoals ik wilde en merkte ik met de Beartrail dat ik helaas te weinig getraind had, maar het was wel een ervaring die ik ook niet zou willen missen.

Het belangrijkste voor mij is om dit jaar blessure vrij door te komen. Ik vind trailrunning wel een hele leuke uitdaging en ik wil me hierin toch wat meer gaan verdiepen. Een echte planning heb ik nog niet gemaakt maar dat er een paar trail runs in voorkomen is wel te verwachten. Ik wil het nieuwe jaar in ieder geval met een trainingsschema starten dat ik eind april een 60 km wedstrijd kan lopen als alles goed gaat. in ieder geval wil ik 5 juni meedoen aan de Brabantse wal Marathon. 22 januari komen we bij elkaar om te bespreken wat de doelen voor dit jaar zijn. Dus dat wachten we maar even af.

Ik wil hierbij iedereen fijne feestdagen wensen en een goed uiteinde en een sportief 2016.

http://www.debrabantsewalmarathon.nl