Voorbereiding Beartrail 2015

Geplaatst: 10 oktober 2015 in Uncategorized

Nadat we dit jaar de lange looptrainingen merendeel in het bos afwerkte, besloten Hans en ik ons eigen in te schrijven voor een trailrun. Omdat we toch niet te ver van huis wilde gaan doen kwamen we uit bij de Beartrail in de Voerstreek in België.
Hans  heeft zich ingeschreven voor de 56 km en ik voor de 37km.
Nadat we dit bij de volgende lange duurloop verder besproken hadden vonden Michel en Robke het ook een goed idee om zich in te schrijven voor de 37 km. Deze wedstrijd zou pas 24 oktober zijn dus we hadden nog tijd genoeg om naar deze wedstrijd toe te trainen.
In juli raakte ik geblesseerd aan de onderkant van mijn hiel, ik dacht gelijk dat dit weer Hielspoor was en maakte gelijk een afspraak met de fysio om een behandeling te starten. De diagnose van de fysiotherapeut was anders dan ik verwacht had. Het ging niet om hielspoor maar een ontsteking aan de aanhechting van mijn hiel naar de hielplaat. Met massage heeft ze dit proberen weg te werken. Dit ging goed totdat ongeveer 70% van de pijn weg was. Maar als ik mijn lange duurloop langer dan 2 uur duurde kreeg ik weer veel te veel last van de blessure. Toen in overleg maar besloten dat ik maar 2 keer per week zou trainen, een duurloop van 2 uur en langer als dit ging en donderdag tussen de 10 en 15 km en de rest maar rust houden.

De wedstrijd kwam steeds dichterbij en aangezien ik er wel veel zin in had toch maar met de blessure mee te doen en maar kijken hoelang ik het zou volhouden.

Geef een reactie

