Beartrail 2015

Geplaatst: 25 november 2015 in Uncategorized

Nadat, ik Michel en Robke vrijdagavond om 7 uur opgehaald had vertrokken we naar de Voerstreek om daar te overnachten in een leuk hotel. Na een voorspoedig reis kwamen we hier 0m 9 uur aan. Nadat we eerst ingecheckt hebben en onze spullen naar de kamer gebracht hadden, zijn we daarna nog een biertje gaan drinken en om 10 uur hebben we ons bedje opgezocht. De wekkers werden ingesteld om 7 uur, want we konden om kwart voor acht ontbijten. Na een goede nachtrust zijn we om 7 uur opgestaan, we hebben ons eigen opgefrist en hebben onze spullen in onze rugzak gedaan. Nadat we hier mee klaar waren zijn we gaan ontbijten.
Dit was een heel goed ontbijt maar we moesten wel een beetje opschieten want om 9 uur zouden Hans, Jan en Misja starten voor de 57 km.

We waren om kwart voor 9 bij de start en hebben toen nog even met Hans, Jan en Misja gepraat en ze veel succes gewenst met de trail. Nadat ze vertrokken waren hebben we de spullen uit de auto gepakt en zijn we naar de kleedlokalen gegaan om ons om te kleden. Na de laatste sanitaire stop zijn we om kwart voor 10 achteraan in het startvak gaan staan.

Om 10 uur gingen we van start voor onze 1ste echte trail. We hadden afgesproken dat iedereen op zijn eigen tempo zou lopen. Na ongeveer 3 km lag in een beklimming het tempo voor mij iets te hoog en zei dat ze in hun eigen tempo verder moesten gaan. Ik ben toen iets langzamer gan lopen en ben wat meer van de mooie natuur gaan genieten. Als er een heuvel kwam wandelde ik naar boven en als het mogelijk was rende ik naar beneden. Na 12 km hadden we de eerste verzorgingspost, ik ben hier doorgelopen omdat ik nog genoeg drinken en voedsel bij me had.
Het viel tot nu toe allemaal nog best mee, na 15km moesten de lopers die voor de 19 km gingen afbuigen en de rest ging rechtdoor. De volgende verzorgingspost kwam na 24 km, hier was ik sneller dan ik verwacht had.
Hier heb ik wat water gedronken en wat chocolade gegeten. Hierna kwam het steilste stuk van de hele route hier viel bijna al niet tegenop te wandelen laat staan rennen. Bij het 27km was weer een splitsing de 56 km runners gingen rechtsaf en de 39 km runners linksaf, hier begon ik toch al wat vermoeidheid verschijnselen te krijgen doordat ik te weinig getraind had. Na ongeveer 30 km was de pijp helemaal leeg en dan blijkt 9 km nog best ver te zijn, dit stuk meer gewandeld dan gerent maar het einde kwam in zicht. Bij de finish stond Hans en Jan te wachten, Michel en Robke ware de auto alvast dichterbij aan het parkeren. Toen ik finishte zei ik nooit meer maar daar ben ik al wel van terug gekomen. Het is toch leuk om te doen.
Nadat we ons opgefrist hebben zijn we nog wat gaan drinken en na een paar consumpties zijn we terug naar huis gegaan. Het was een leuke en leerzame ervaring maar het is wel wat zwaarder dan gewoon over de weg te rennen. Volgende keer minimaal 4 keer p/w trainen dan komt alles wel goed.

Plaats een reactie